donderdag 12 juni 2014

C: Gratis jubileumcadeau!


In meerdere opzichten is het vandaag een prachtige dag. Niet alleen door het zonnetje (Die zo vroeg in de ochtend al volop zomers schijnt zonder de ambitie van een hittegolf.) of het feit dat ik sinds vandaag pas echt een vakantiegevoel heb (Gisteren op m'n werk een gigantisch ei gelegd in het afronden van de organisatie en inrichting van de grote cursistententoonstelling plus thematentoonstelling.) maar meer en vooral doordat het vandaag toch een klein beetje een jubileumdag is. De blog bestaat 2 JAAR!!!

O, wat vliegt de tijd. 

Reden om te trakteren, nietwaar? Dus vandaar een heuse weggeefactie! Op andere blogs kom ik dat wel eens tegen, dat er iets wordt weggegeven waarop je kan intekenen voor loting, en eerlijk gezegd voel ik dan altijd enige schroom om daaraan mee te doen, het lijkt zo Nederlands hebberig... gratis, gratis, GRATIS! 

Maar vanuit de andere kant gezien, als weggever krijg je er ook iets voor terug. Namelijk een inkijkje in je "publiek". En na twee jaar zijn we daar eerlijk gezegd ook wel een klein beetje nieuwsgierig naar. Als ik de officiële cijfers van Blogger erbij pak dan zijn er op de kop af  precíes 95000 paginaweergaven geweest voor de 130 berichten die in de afgelopen 2 jaar verschenen zijn. (De laatste tijd gemiddeld zo'n 300 pageviews per dag) En hebben we inmiddels 24 vaste volgers (en vast ook wel een groepje van losse bezoekers die regelmatig even incheckt). Geen idee of dat veel of weinig is, we maken geen 'reclame' of doen actief onderzoek om aan zoveel mogelijk lezers te komen. Want eigenlijk zijn aantallen ook weer niet zo belangrijk zolang je maar weet en merkt dat je ook weer niet helemaal voor niks zit te bloggen. Tenminste, als ik voor mezelf spreek, en ik denk dat dat voor Mirjam ook zo geldt, dan is het leukste toch wel als je merkt dat er mensen zijn die wat aan je berichten hebben, en daarover een reactie achterlaten.

Dus vandaar. Eigenlijk is dit dus een heel onbescheiden verzoek van ons aan jullie om hieronder een reactie achter te laten. Even de zaallichten eens aan zodat we een idee krijgen wie jullie zijn, vaste én losse bezoekers... en wat jullie er eigenlijk van vinden. 
En om onszelf het gevoel te geven dat dit niet héél Nederlands hebberig 'vissen-naar-complimentjes' is, doen we het onder het mom van een weggeef-actie. Haha, ziedaar, de schroom is wederzijds! 

Dus.. Mocht het je iets willen laten horen, dan graag! Al woon je aan de andere kant van de wereld. Het is  je kans om dit unieke kleine tuinvogeltje te "winnen". Gratis en voor niks! Eigenhandig geboetseerd van steengoed*-klei, dus vorstbestendig en stootvast. Ik heb ze ook in m'n eigen moestuin staan, allemaal net een beetje anders!

(Deze actie is inmiddels gesloten en de winnaar is bekend! Zie helemaal onderaan voor de uitslag.)
Over een week, op donderdagmiddag 19 juni, trekt een onpartijdig familielid (namelijk een van de kippen) een naam uit de doos, die ik dan op deze post in een update bekend zal maken. Met daarmee meer informatie waarmee we ervoor kunnen zorgen dat dit tuinvogeltje van mij bij jou terecht komt.
Check dus volgende week weer een keertje om te zien of je de gelukkige winnaar bent!

En alvast veel dank voor jullie deelname. Echt! Ik ben een klein beetje bang dat niemand durft te reageren en wij dus het lege-zaal-syndroom oplopen...

* Steengoed is een keramiek-soort, zogezegd. Zoals aardewerk en porselein ook keramieksoorten zijn. Het betekent dat het op een hoge temperatuur gebakken is (rond de 1260 graden) en het zegt daarmee dus iets over de hardheid en kwaliteit van het materiaal.

De uitslag!

Tien namen van lieve mensen die met prachtige bewoordingen de moed en de moeite hebben gehad om te omschrijven wat ze van onze blog vonden. Voor ons waren dat al cadeautjes op zich! Echt, we waarderen dat enorm! En voor jullie een kans van 10%, ook niet verkeerd toch?

Ze gingen opgerold in een schaaltje met wat meelwormpjes erbij. Ja, dat staat een beetje viezig, dat geef ik toe. Maar je moet die kippen natuurlijk wel met íets lokken, toch? Of dachten jullie dat ze zomaar droge papiertjes uit een schaaltje gingen pikken? Daar zijn ze toch echt iets té verwend voor.

Popo was, als de dominante kip, de aangewezene voor deze taak. O, wat erg om meelwormpjes te moeten eten, hè? Maar in haar haast pakte ze, zoals ik al hoopte, al snel óók een papiertje vast. Wat ze van schrik als een boogje weer liet vallen. Wat is dat nou? Een gelukkige winnaar?

Gefeliciteerd May! Jij bent de nieuwe eigenaar van het keramieken vogeltje!!
Als je op mijn profiel klikt (cr-mics) dan zie je daar voor de gelegenheid m'n mailadres staan. Als je me daarop een mailtje stuurt met je adresgegevens dan stuur ik 'm zo snel mogelijk op!
Voor de andere gegadigden. Helaas, volgende keer beter.
Jammer dat je ook altijd mensen moet teleurstellen. Dat is wel een keerzijde van het hele avontuur.

13 opmerkingen:

Petra / Tuinwaarts zei

Gefeliciteerd met dit prachtige jubileum! Ik zit ook wel eens te denken over een weggeefactie, maar ook ik twijfel. Jullie doen het gewoon. Geweldig! Ik lees jullie blog nog niet zo lang, maar ik ben heel geinteresseerd in alles wat met kippen en moestuinen te maken heeft. Op naar het volgende jubileum!

Truus zei

Gefeliciteerd met jullie jubileum!
Heb geen blog,maar lees 'hier&daar' wat ik leuk vind en van een enkele blog ben ik volger.
Ontdekte jullie verhalen nog maar net-dit is pas de 2ex dat ik op jullie blog kom.Heb wel de eerste keer een heleboel verhalen gelezen.
Het gaat mij niet om de weggeefactie dat ik reageer,maar gewoon om te zeggen dat ik geniet van jullie verhalen.Nav het verhaal over de plekjes onder de kippepoten,ben ik nu ook van plan om de platte zitstok te veranderen naar een ronde.
Bedankt voor jullie tips en verhaaltjes en hoop nog lang hiervan te mogen genieten.
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

~° Sarah °~ zei

Ik geniet van jullie manier van aanpakken en leer hier vaak iets bij. Door de persoonlijke gebruiksaanwijzingen bij recepten /doe-dingen wordt de drempel een stuk lager om het zelf te proberen ... O ja! Mijn appelazijn is geslaagd (ik zag wel geen moeder wat me bevreemde, toch ruikt en smaakt het naar azijn)! Bedankt! :)

Sjannie zei

Ik vind je blog erg leuk en intersant .zo blijf ik op de hoogte hoe het met jou vergast en je beestenboel.
Wacht nog steeds op je house warming hihi

Anoniem zei

Ik kijk dagelijks even op jullie blog. Echt leuk om te lezen, interessant, de recepten, de kippen, maar ook over de moestuin.
Zelf onlangs begonnen met een vierkante meter tuintje.
En het witten van de kas vind ik echt een kunstwerk geworden, heel mooi!

Blijf vooral doorgaan met bloggen :D

Groet Lily

Hetty zei

Ik vind het veel bezoekers per dag! Jaloers dus.
Groetjes, Hetty

Anoniem zei

Hallo Mirjam en Chantal,
Van harte proficiat met jullie 2 jaartjes bloggen.
Ikzelf kwam jullie tegen omdat ik net een groentetuintje heb opgestart.
Jullie lezen prettig.
Zelf ben ik ook nog met keramiek bezig, dat is dus mooi meegenomen.
En als niet-nederlander, maar als belg, hoef ik dus geen schroom te hebben om in te gaan of de weggeefactie :-)

Veel succes nog,

Mieke

Fermette en France zei

gefeliciteerd, ik kijk sinds enkele dagen op jullie blog.


groetjes uit frankrijk

astrid

Kiki zei

Geen lege zaal-syndroom dus :-)
Een knus blog waarmee ik ook voor mijn eigen blogje weer de bevestiging krijg: 'gewoon' schrijven over de dingen in het dagelijks leven is boeiend! Het hoeft niet spectaculair te zijn. Juist de eenvoud van de dingen kan heel bijzonder zijn. Een moestuin; de kippetjes; mooie dingen maken; zelf je wasmiddel brouwen... Simpel=super vind ik een inspirerend levensmotto dat ook op jullie blog terug te vinden is.

Hartelijke groet,
Kiki

May zei

Jullie blog is altijd leuk om te lezen. Ik vind er soms handige informatie of jullie brengen me op nieuwe ideeën. Maar jullie geven me vooral het gevoel dat het allemaal heel doenlijk is, die moestuin en alle andere tuinklussen. Zodat ik zin krijg om morgen (en overmorgen en overovermorgen)weer in de tuin aan het werk te gaan!

Anoniem zei

Goeiemorgen dames,

heerlijk blog, mooi vormgegeven en inhoudelijk leuk, de kipjes met hun bijna paleisje van een hok, de jaloersmakend mooie kas die zo prachtig sierlijk gewit is.
Jullie staan in mijn favorietenlijst vanaf mijn eerste bezoek.
Heel veel succes met jullie huis, tuin en keuken, zodat ik er nog lang van kan genieten,

groeten Bets

P.s. die kipjes zijn net kinderen hè, altijd wat maar enorm leuk en gezellig

cr-mics zei

Oh, Bets, je bent de verkiezing net misgelopen! Om 12:00u. checkte ik het aantal reacties en ben toen met de kippen aan de trekking begonnen. (Opvallend stipt voor mijn doen.)Foto's bijgewerkt en het verhaaltje geüpload op de computer. Pas bij het publiceren zag ik dat er nog een reactie van jou bij was gekomen. Nét op het nippertje buiten de boot gevallen. het spijt me, maar wel heel erg bedankt voor je lieve reactie!

Anoniem zei

ha Chantal en Mirjam,

Een hele late reactie... maar ik volg jullie blog al langere tijd en ben begonnen om alle berichtjes terug te lezen..kwam nu op deze. Ik dacht al vaker om eens een berichtje achter te laten, al ben ik een stille volger, en nu ist een mooie gelegenheid. Ook zonder winactie;) zo leuk om (met een vertraging van 4 jaar;) jullie moestuin te zien ontwikkelen! Ik vind het heerlijk ontspannend om jullie blog te lezen, allemaal mooie, huiselijke, gezellige en inspirerende berichtjes. Super tof:) ik geniet ervan!

Groetjes, joanne