maandag 21 april 2014

C: Editie NL kippeninterview

Schreef ik in m'n vorige stukje nog dat er iets GROOTS stond te gebeuren met betrekking tot de kippen..vanmorgen was het ook zover. Kreeg namelijk de cameraploeg van RTL 4, Editie NL, over de vloer voor een heus kippeninterview!
Ze maken speciaal vanwege Pasen een item over hobbykippen in de achtertuin, en dat betekent dus ook dat het vanavond al zal worden uitgezonden.. aaaghr, spannend!

De kippen zelf waren er heel "chill" onder, helemaal niet bang voor de camera, vooral niet als er een paar verse meelwormpjes als lokmiddel gebruikt werden. Dus die zijn veelvuldig gefilmd. Ik daarentegen voelde een hééél klein beetje 'n inwendig stresskipje van binnen. Hopelijk zal dat op beeld niet erg overkomen. En gelukkig bestond de tv-ploeg uit heel gezellige mensen. Al was interviewster Arjanne zelf niet erg gesteld op kippen, vertelde ze. Die flappen zo eng met hun vleugels.

Maar gelukkig ging het allemaal redelijk goed. De kippen hebben niet met hun vleugels geflapt en ook ik kwam verrassend goed uit m'n woorden. (Ik neem toch wel aan dat ze de bloopers eruit knippen!?)
Ze hebben uiteindelijk ook zóveel gefilmd voor wat maar een klein stukje uitzending zal worden, dat ik werkelijk geen idee heb wat allemaal de montage zal overleven, maar ze maken er vast iets moois van.

De kippen vonden het in ieder geval helemaal niet erg, al die aandacht. Ook grijze poes Cous heeft zich behoorlijk voor de camera gewurmd met al haar sterallures. En Arjanne heeft op het eind zelfs kip Popo vast durven houden!

Dus we gaan het zien, vanavond.
Als er een link komt naar het filmpje over deze uitzending zal ik die zeker nog hieronder plaatsen. Maar voorlopig alleen de aankondiging: RTL 4, Editie NL, vanavond 2e paasdag, tussen 18:15-18:30 u. Kijken!

The day after:

Ah, de rust is weer wedergekeerd hier in de tuin. En al blijft het raar om jezelf op tv terug te zien, ik ben zeker wel tevreden over de uitzending. Ergens in m'n achterhoofd was ik een beetje bang geweest dat je al gauw als gek kippenvrouwtje overkomt, maar dat viel reuze mee! (Al zeg ik het zelf....)
Ben ook blij dat de verzorging van kippen óók aan bod kwam, en dat ze niet alleen maar een..."Ja leuk, kippen...DOEN!"-boodschap verkondigden. Hopelijk denken mensen namelijk wel goed na voor ze halsoverkop tot aanschaf overgaan, verblind door verse eitjes in het verschiet. 

Als je het terug wil zien kun je deze link volgen en het fragment "Kip, het meest veelzijdige huisdier" selecteren.  Of kijk bij de laatste video's van EditieNL hier.
Je kunt ook de hele uitzending terugkijken via deze link. Daar komen we na zo'n dikke 6 minuten aan de beurt.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang die linken actief blijven, dus vandaar dat ik ze er allemaal maar bijzet.

Er is ook een stukje tekst geschreven op de site van Editie NL, dat kun je hier lezen. Wat op zich wel grappig is want daarin staat weer een link naar míjn blog, namelijk over het verhaal over de biologische stadskip. 

We zullen zien of het hele optreden me geen windeieren (haha, flauw grapje) gaat geven. Niet dat ik ergens op uit ben eigenlijk, maar het is wel leuk als onze blog op deze manier wat meer aandacht krijgt. Ik vind het zelf namelijk hartstikke leuk om over onze "huis-tuin-en-keuken"-dingen te schrijven. Of dat nou over de moestuin, de beestjes of gerechten gaat. En ik vind het alleen maar nóg leuker als mensen het ook graag willen lezen natuurlijk! Dus stap je nu pas in, dan van harte welkom! 

5 opmerkingen:

huis-tuin-en-keuken.blogspot.nl zei

Nog 2 uurtjes... we zijn benieuwd! Net Tijn tegengekomen, die weet het nu dus ook, plus , denk ik, de rest van de familie daar. We zijn hoe dan ook trots op je!

Liefs, Mirjam

marion anderson zei

hartstikke leuk voor je, heb je net gezien op tv. geniet ervan , liefs marion

~° Sarah °~ zei

He wat leuk! Je komt idd goed uit je woorden :) grappig hoe me meteen opvalt hoe NL je spreekt en hoe Vlaams mijn innerlijk stemmetje je blogs altijd leest :D

Clarien zei

O wat leuk! Ik had precies hetzelfde toen ik een item over een moestuin deed voor Kassa Groen... was ook bang dat ik als een raar tuinheksje zou overkomen. Maar viel mee. Heb jou nog niet gezien, ga even kijken bij Uitzending Gemist. Leuk dat je kippen hebt... ik wil ze ook graag maar mijn man (nog) niet. Nou ja, geduld. Succes met je kippen, moestuin en blog. Ik kom zeker vaker lezen! Groetjes, Clarien

cr-mics zei

Dankjewel allemaal!
Leuk dat jullie zijn gaan kijken en een reactie achterlaten! Zo gaat de na-pret nog even door!
Groetjes Chantal