vrijdag 25 januari 2013

M: vest veranderen

Vorig jaar of misschien al het jaar daarvoor had ik een vestje gekocht. Ik was meteen verliefd op de kleurtjes en het feit dat het gebreid was. Want oh, wat een werk als je dat zelf zou willen doen...
Al in de winkel vond ik de kraag die er toen op zat veel te groot/dik en wit en de mouwen te lang, maar ik had ook gezien dat daar wat aan te doen was. Dus toch maar gekocht. Thuis inderdaad meteen de kraag eraf gehaald en drastisch versmald. In plaats van de 15 cm bij de nek hield ik maar zo'n 3 cm overal over. De mouwen een stukje uitgehaald, opnieuw afgekant en de kleurtjes die ik nu over had gebruikt om het witte gedeelte bovenaan wat te verhullen. Een hele verbetering al, maar ik merkte dat ik het vest eigenlijk nooit aandeed. Te wit, niet mijn kleur (dat wit), het maakte te bleek.


En zo belandde het op de stapel van kleren/lappen stof waar ik ooit nog wat mee wilde doen. En nu was het dus zover...


Het plan was die witte kraag eraf! en er iets blauws/paars/antraciet er voor in de plaats .Die kleuren had ik liggen. En zonder extra stof werd het te smal en te koud rond mijn nek.




Na even puzzelen, spelden, passen, weer uithalen, opnieuw en zo een paar keer (van wie is de uitspraak: "met passen en meten wordt de meeste tijd versleten", hij/zij had groot gelijk!) werd dit het resultaat.

Best tevreden en ik draag het weer, missie geslaagd!



Geen opmerkingen: